Aplicació d'extractants bifuncionals per a la separació de Co (II) i Ni (II) en dissolucions en medi de sulfats
Títol de la revista
ISSN de la revista
Títol del volum
Autors
Correu electrònic de l'autor
Tutor / director
Tribunal avaluador
Realitzat a/amb
Tipus de document
Data
Condicions d'accés
Llicència
Publicacions relacionades
Datasets relacionats
Projecte CCD
Abstract
La utilització d’agents extractants tipus àcid, com el cyanex 272, en el procés de separació de metalls de forma continua genera un problema degut a que el medi, després del primer contacta, s’acidifica i no és possible continuar amb el procés d’extracció. Una línia per evitar aquest fet és treballar amb dos extractants bifuncionals, és a dir, un que actuí com àcid i l’altre com a base de manera que aquest últim pugui neutralitzar els protons alliberats en l’intercanvi del metall. Durant aquest projecte s’ha avaluat les concentracions d’extractant i la concentració de sulfats presents en el medi per tal d’afavorir la separació de níquel i el cobalt. També s’han determinat la possibilitat de reutilitzar l’extractant, fet molt important si s’ha d’aplicar aquest procés a nivell industrial. La determinació de les isotermes d’extracció, ens han permès, per una banda, obtenir les constants d’extracció per a cada metall a partir d’un model teòric proposat. D’altre banda, ens han permès determina, juntament amb la línia d’operació, la concentració que s’obtindria quan volem separar una mescla de 1000 mg/L de cobalt i 1000 mg/L de níquel a unes determinades condicions quan s’utilitza un sistema amb quatre extractors.




